Saturday 18 June 2011

Kita bako kita bako

 Semalam kan....aku buat cookies sebagai hadiah suprise untuk kepulangan mak aku dari overseas. Aku ni bukannyalah pandai sangat baking baking ni pun, pandai pun setakat pandai chef wan je. 


Ni pelbagai bentuk bulat aku buat


Haa, untuk mak aku special sikit. Aku buat bentuk love besar, dengan sendiri tau! Takdanya nak guna apa tu, yang shape shape besi tu pastu tampal tampal je dekat tepung. Dok dokkk, ni kawe uat guno tange sendiri.
Comel enn? Kalau mata korang terer korang boleh nampak aku tulis "Mom" dekat tengah-tengah love tu haha


Ni semua gambar sebelum masuk oven. Selepas itu aku masuk dalam oven, peh bila dah siap je....

image
Adakah ini biskut yang aku buat tadi?! Ke arang batu ni?

Kalau korang tengok sure korang cari baldi punya. HANGUS hahaha tu lah aku, nak sangat bajet cam Chef Wan lagi. Hang tengok, keluaq keluaq dari oven je warna hitam haha. Takpa, semangat aku masih membara so aku buat cubaan kali KEDUA malam keesokannya.

Hasilnya jadi :) alhamdulillah hasil titik peluh ketiak aku berjaya juga.


image
Korang reti ke buat cookie bentuk love dengan sudu dengan garfu? Ha? Ha? 

No comments:

Post a Comment